R A Q A M L I
T A L I M
TRM

🎭 Darsda sahnalashtiruvchi o‘yinlar

Bu usul o‘quvchilarga o‘qish jarayonida real vaziyatlarni o‘rganishga imkon beradi. Ular turli strategiyalarni nazorat qilingan muhitda sinab ko‘rish uchun boshqalar bilan muloqot qilishlari mumkin. 

Ushbu usulda har bir o‘quvchiga muloqot doirasida aniq rollar tayinlanadi. 

O‘quvchilar belgilangan ko‘rsatmalarga muvofiq harakat qilib, birinchi urinib ko‘rishdan keyin o‘zgarishlar qilishlari mumkin. 

Metodni o‘tkazish bosqichlari:

Vaziyat va rollarni belgilash. O‘qituvchi mashg‘ulot mavzusiga mos keladigan hayotiy vaziyatni tanlaydi (masalan: aeroportda, restoranda, shifokor qabulida, sudda, ish suhbatida). Har bir ishtirokchiga aniq rol beriladi (mijoz, kassir, bemor, politsiyachi va h.k.).

Tayyorlov bosqichi. O‘quvchilarga rollari va kerakli lug‘atlar, iboralar, so‘zlashuv uslublari tushuntiriladi. Ular o‘z rollariga tayyorlanadilar va asosiy jumlalarni yozib oladilar yoki rollarini mashq qiladilar.

Rolli o‘yinni ijro etish. Juftlikda yoki kichik guruhda o‘quvchilar vaziyatni sahnalashtiradi. Jarayon davomida ular o‘z rollariga mos tarzda muloqot qiladilar, muammolarni hal qilishga harakat qiladilar. O‘qituvchi kuzatadi va kerak bo‘lsa, til yoki nutq xatolariga e’tibor beradi.

Tahlil va fikr almashish. Har bir sahnadan keyin muhokama o‘tkaziladi:

– Nima yaxshi chiqdi?
– Qanday iboralar ishlatildi?
– Qayerda xatolik bo‘ldi?

O‘quvchilar bir-birini baholaydi yoki o‘qituvchi umumlashtiradi.