Maktab, oila va bola o‘rtasida o‘zaro hamjihatlikda faoliyat olib borish jarayoni bo‘lib, bolaning ta’limi va tarbiyasida eng muhim omil hisoblanadi.
Ota-onalar majlisi
+
Ota-onalar va pedagoglar o‘rtasidagi muloqot shakli bo‘lib, farzand tarbiyasi va ta’limiga oid masalalarni muhokama qilish, maslahatlashish va qarorlar qabul qilish jarayonidir.
Interaktiv usullar
+
Ota-onalarni passiv tinglovchidan faol ishtirokchiga aylantiruvchi metodlar majmui (davra suhbati, rolli o‘yin, kichik guruhlarda ishlash, trening mashqlari).
Davra suhbati
+
Barcha ishtirokchilarni teng huquqli suhbatdosh sifatida jalb qiladigan, muammoni birgalikda tahlil qilish va yechim topishga qaratilgan interaktiv shakl.
Trening
+
Ota-onalarning pedagogik va psixologik ko‘nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan mashg‘ulotlar. Masalan, bolaga motivatsiya berish, stressni boshqarish.
Empatiya
+
Boshqa insonning his-tuyg‘ularini tushunish va uni ichki jihatdan his etish qobiliyati. Ota-onalar uchun bolaning dunyoqarashini anglashda muhim ko‘nikma.
Maktab–oila–bola tizimi
+
Uch tomonlama hamkorlik modeli bo‘lib, unda bola shaxsini har tomonlama rivojlantirish maktab va oila kuchlari uyg‘unligiga tayanadi.
Refleksiya
+
Majlis yoki mashg‘ulot yakunida ota-onalarning his-tuyg‘ulari, fikrlari va xulosalarini umumlashtirish jarayoni. Bu ongli yondashuvni shakllantiradi.
Rolli o‘yin
+
Turli hayotiy vaziyatlarni sahnalashtirish orqali ota-onalarni bolalar o‘rniga qo‘yib ko‘rishga majbur qiladigan metod. Bu usul bolalarning ichki dunyosini yaxshiroq tushunishga yordam beradi.
Ijodiy taqdimot
+
Ota-onalarning tajribasini turli shakllarda (slayd, video, loyiha, she’r) taqdim etishi. Bu ularni faollikka, ijodkorlikka va mas’uliyatga undaydi.