GLOSSARIY

Ta'lim terminlari lug'ati

Hamkorlik

+
Maktab, oila va bola o‘rtasida o‘zaro hamjihatlikda faoliyat olib borish jarayoni bo‘lib, bolaning ta’limi va tarbiyasida eng muhim omil hisoblanadi.

Ota-onalar majlisi

+
Ota-onalar va pedagoglar o‘rtasidagi muloqot shakli bo‘lib, farzand tarbiyasi va ta’limiga oid masalalarni muhokama qilish, maslahatlashish va qarorlar qabul qilish jarayonidir.

Interaktiv usullar

+
Ota-onalarni passiv tinglovchidan faol ishtirokchiga aylantiruvchi metodlar majmui (davra suhbati, rolli o‘yin, kichik guruhlarda ishlash, trening mashqlari).

Davra suhbati

+
Barcha ishtirokchilarni teng huquqli suhbatdosh sifatida jalb qiladigan, muammoni birgalikda tahlil qilish va yechim topishga qaratilgan interaktiv shakl.

Trening

+
Ota-onalarning pedagogik va psixologik ko‘nikmalarini rivojlantirishga qaratilgan mashg‘ulotlar. Masalan, bolaga motivatsiya berish, stressni boshqarish.

Empatiya

+
Boshqa insonning his-tuyg‘ularini tushunish va uni ichki jihatdan his etish qobiliyati. Ota-onalar uchun bolaning dunyoqarashini anglashda muhim ko‘nikma.

Maktab–oila–bola tizimi

+
Uch tomonlama hamkorlik modeli bo‘lib, unda bola shaxsini har tomonlama rivojlantirish maktab va oila kuchlari uyg‘unligiga tayanadi.

Refleksiya

+
Majlis yoki mashg‘ulot yakunida ota-onalarning his-tuyg‘ulari, fikrlari va xulosalarini umumlashtirish jarayoni. Bu ongli yondashuvni shakllantiradi.

Rolli o‘yin

+
Turli hayotiy vaziyatlarni sahnalashtirish orqali ota-onalarni bolalar o‘rniga qo‘yib ko‘rishga majbur qiladigan metod. Bu usul bolalarning ichki dunyosini yaxshiroq tushunishga yordam beradi.

Ijodiy taqdimot

+
Ota-onalarning tajribasini turli shakllarda (slayd, video, loyiha, she’r) taqdim etishi. Bu ularni faollikka, ijodkorlikka va mas’uliyatga undaydi.

🔍 Qidirilgan so'z topilmadi

15 ta termin mavjud