Ekologik ta’limning jamiyat taraqqiyoti, barqaror rivojlanish va kelajak avlod salomatligini ta’minlashdagi o‘rni.
Ekologik savodxonlik tarkibiy qismlari
+
Bilim, ko‘nikma, axloqiy qarorlar, normativ xulq-atvor, ijtimoiy ishtirok va shaxsiy mas’uliyat.
Metodologiya
+
Ilmiy-pedagogik faoliyatda qo‘llaniladigan yondashuvlar, tamoyillar va usullar majmui.
Ekologik ta’lim metodologiyasi
+
Ekologiya, pedagogika, psixologiya va sotsiologiya asosida shakllanib, o‘quvchilarda ekologik ong va kompetensiyalarni rivojlantirishni ta’minlaydigan yondashuvlar tizimi.
Interfaol va integratsiyalashgan yondashuv
+
Ekologik bilimlarni biologiya, geografiya, tarix, iqtisod va texnologiya fanlari bilan bog‘liq holda o‘rgatish.
Shaxsga yo‘naltirilgan yondashuv
+
Ta’limni o‘quvchilarning yosh, tajriba va qiziqishlariga moslashtirish.
Innovatsion va raqamli vositalar
+
Ekologik ta’limda AR/VR texnologiyalari, dronlar, onlayn simulyatsiyalar, raqamli darsliklar va ekologik ilovalardan foydalanish.
Faoliyat asosida o‘qitish
+
Real muammolarni hal qilish orqali bilimni amaliy faoliyat jarayonida o‘zlashtirish.
Ekologik kompetensiya
+
Ekologik bilim, ko‘nikma va qadriyatlarning majmui; xabardorlikdan boshlab hayot tarziga aylanishigacha bo‘lgan bosqichli jarayon.
Makro daraja
+
Milliy miqyosda ekologik siyosat va ta’lim dasturlarini uyg‘unlashtirish.
Mezo daraja
+
Hududiy ekologik loyihalar va tashabbuslarni amalga oshirish.
Mikro daraja
+
Maktab, sinf va o‘quvchilar doirasida ekologik faoliyatlarni tashkil qilish.
Yashil sinf, Ekoklub, Ekoko‘rgazma
+
Maktablarda ekologik bilimlarni mustahkamlash va jamoaviy faoliyatlarni rivojlantirish shakllari.
Ekologik kompetensiya shakllanish bosqichlari
+
Xabardorlik → ilmiy bilim → amaliy faoliyat → hayot tarziga aylanish.
Ekologik ta’limning ko‘p darajali yondashuvi
+
Milliy siyosat, hududiy tashabbuslar va maktab amaliyotini uyg‘unlashtirgan tizimli metodologiya.
Ekologik mas’uliyat
+
Tabiat va jamiyatga zarar yetkazmaslik, barqaror rivojlanishga ongli hissa qo‘shish hissi.