GLOSSARIY

Ta'lim terminlari lug'ati

Barqaror rivojlanish pedagogikasi (BRP)

+
O‘quvchini markazga qo‘yib, tanqidiy fikrlash, qaror qabul qilish va ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantiruvchi, ekologik–ijtimoiy–iqtisodiy o‘lchamlarni integratsiyalovchi ta’lim yondashuvi.

Muammoga asoslangan ta’lim (Problem-based learning)

+
Real yoki yaqin hayotiy muammolarni tahlil qilish orqali bilim, ko‘nikma va qadriyatlarni konstruktiv tarzda egallashni ta’minlaydigan metod.

Simulyatsion o‘qitish

+
Murakkab jarayonlarni soddalashtirilgan stsenariylar orqali modellashtirib, xavfsiz “tajriba muhiti”da tahlil, qaror va refleksiyani rivojlantiruvchi usul.

Sinf muhokamasi (dialogik ta’lim)

+
Vygotskiy ijtimoiy-konstruktivizmi asosida bilimni muloqot orqali birgalikda qurish; dalillash, faol tinglash va pozitsiyalarni solishtirishni rivojlantiradi.

Tizimli fikrlash

+
Senge va Sterman yondashuvlariga tayangan holda sabab–oqibat zanjirlari, kechikishlar, sinergiya va trade-off’larni bir butun tizim sifatida ko‘ra olish qobiliyati.

Formativ baholash

+
(Black & Wiliam) o‘qish jarayonida doimiy “feedback” orqali tushunishni aniqlash va o‘qitishni moslashtirishga qaratilgan baholash amaliyoti.

Validlik (aniqlik)

+
Baholash vositasi aynan rejalangan kompetensiyani (masalan, argumentatsiya yoki tizimli fikrlash) to‘g‘ri o‘lchayotganlik darajasi.

Ishonchlilik (reliability)

+
Bir xil mezon va sharoitlarda baholash natijalarining barqarorligi; baholovchilararo moslik va qayta baholashda takrorlanish bilan ta’minlanadi.

Sinergiya

+
Qaror yoki loyiha natijasida ekologik, ijtimoiy va iqtisodiy foydalar bir vaqtning o‘zida kuchayib, umumiy ta’sirning “1+1>2” bo‘lishi (masalan, veloyo‘laklar: sog‘liq + havo sifati + xarajatlarni qisqartirish).

🔍 Qidirilgan so'z topilmadi

9 ta termin mavjud