O‘quvchini markazga qo‘yib, tanqidiy fikrlash, qaror qabul qilish va ijtimoiy mas’uliyatni rivojlantiruvchi, ekologik–ijtimoiy–iqtisodiy o‘lchamlarni integratsiyalovchi ta’lim yondashuvi.
Muammoga asoslangan ta’lim (Problem-based learning)
+
Real yoki yaqin hayotiy muammolarni tahlil qilish orqali bilim, ko‘nikma va qadriyatlarni konstruktiv tarzda egallashni ta’minlaydigan metod.
Simulyatsion o‘qitish
+
Murakkab jarayonlarni soddalashtirilgan stsenariylar orqali modellashtirib, xavfsiz “tajriba muhiti”da tahlil, qaror va refleksiyani rivojlantiruvchi usul.
Sinf muhokamasi (dialogik ta’lim)
+
Vygotskiy ijtimoiy-konstruktivizmi asosida bilimni muloqot orqali birgalikda qurish; dalillash, faol tinglash va pozitsiyalarni solishtirishni rivojlantiradi.
Tizimli fikrlash
+
Senge va Sterman yondashuvlariga tayangan holda sabab–oqibat zanjirlari, kechikishlar, sinergiya va trade-off’larni bir butun tizim sifatida ko‘ra olish qobiliyati.
Formativ baholash
+
(Black & Wiliam) o‘qish jarayonida doimiy “feedback” orqali tushunishni aniqlash va o‘qitishni moslashtirishga qaratilgan baholash amaliyoti.
Validlik (aniqlik)
+
Baholash vositasi aynan rejalangan kompetensiyani (masalan, argumentatsiya yoki tizimli fikrlash) to‘g‘ri o‘lchayotganlik darajasi.
Ishonchlilik (reliability)
+
Bir xil mezon va sharoitlarda baholash natijalarining barqarorligi; baholovchilararo moslik va qayta baholashda takrorlanish bilan ta’minlanadi.
Sinergiya
+
Qaror yoki loyiha natijasida ekologik, ijtimoiy va iqtisodiy foydalar bir vaqtning o‘zida kuchayib, umumiy ta’sirning “1+1>2” bo‘lishi (masalan, veloyo‘laklar: sog‘liq + havo sifati + xarajatlarni qisqartirish).