1

Vaziyat: KPI bo'lmagan boshqaruv

Bir maktab direktori o'z jamoasiga shunday topshiriq beradi: "Maktab reytingini oshirishimiz kerak."

Bu umumiy va noaniq maqsad bo'lib, natijani o'lchash yoki aniq reja tuzish qiyin. O'qituvchilar va xodimlar nimaga e'tibor qaratish kerakligini bilmay qoladilar.

KPI asosida qayta ishlash:

  • S (Aniq): Bitiruvchilarning oliy ta'limga kirish foizini oshirish.
  • M (O'lchanadigan): 1 yilda ushbu ko'rsatkichni 20% ga oshirish.
  • A (Erishish mumkin bo'lgan): Qo'shimcha tayyorlov kurslari va individual mashg'ulotlar orqali.
  • R (Ahamiyatli): Bu maktabning umumiy reytingiga va obro'siga bevosita ta'sir qiladi.
  • T (Muddatli): Ushbu maqsadga kelgusi 12 oy ichida erishish.

Natija:

KPI orqali jamoa maqsadlarni aniq tushunadi va ular bo'yicha birgalikda ishlaydi.

2

O'quvchilar davomatini oshirish

Vaziyat:

Maktabda dars qoldirish holatlari yuqori, ammo ularni kamaytirish bo'yicha aniq strategiya yo'q. Rahbarlar faqat "Dars qoldirishni kamaytiring" deb umumiy topshiriq beradilar.

KPI asosida:

  • S: Har oy dars qoldirish holatlarini kamaytirish.
  • M: Bir oy ichida dars qoldirishni 15% ga kamaytirish.
  • A: Sinf rahbarlari, ota-onalar va psixolog bilan hamkorlikda profilaktik ishlar olib borish orqali.
  • R: O'quvchilar darslarga muntazam qatnashsa, ta'lim sifati oshadi.
  • T: Maqsadga 1 oy ichida erishish.

Amaliyot:

Har hafta hisobot tayyorlash va monitoring natijalarini jamoa bilan muhokama qilish.

3

O'qituvchilarning malaka oshirish darajasini nazorat qilish

Vaziyat:

Ko'pchilik o'qituvchilar malaka oshirish kurslarida qatnashmaydi. Rahbarlar bu muammoni nazorat qilolmayapti.

KPI asosida:

  • S: Har bir o'qituvchining malakasini oshirish.
  • M: Yiliga kamida 2 ta malaka oshirish kursida qatnashish.
  • A: Kurslar uchun bepul onlayn platformalar va davlat dasturlaridan foydalanish.
  • R: Malakasi oshgan o'qituvchi dars sifatini oshiradi.
  • T: Maqsadga 1 yil ichida erishish.

Natija:

O'qituvchilar rivojlanadi, darslar samaradorligi oshadi.

4

Ta'lim sifati uchun KPI joriy etish

Vaziyat:

Maktabda ta'lim sifati haqida aniq raqamlar mavjud emas, qarorlar faqat subyektiv fikrlarga asoslanadi.

KPI asosida:

  • S: O'quvchilar bilim darajasini baholash.
  • M: Har semestrda milliy baholash tizimi orqali natijalarni o'lchash va tahlil qilish.
  • A: Test va nazorat ishlari uchun zamonaviy baholash vositalarini joriy etish.
  • R: Bu natijalar asosida maktab strategiyasini to'g'ri yo'naltirish mumkin.
  • T: Har 6 oyda natijalarni tahlil qilib, hisobot tayyorlash.

Natija:

Ta'lim sifati haqidagi ma'lumotlar shaffof bo'ladi.

5

Moliyaviy samaradorlik uchun KPI

Vaziyat:

Maktab byudjeti noto'g'ri rejalashtirilgan, ortiqcha xarajatlar mavjud.

KPI asosida:

  • S: Xarajatlarni optimallashtirish.
  • M: Har chorakda rejalashtirilgan byudjetni 5% dan oshirmaslik.
  • A: Xarajatlarni monitoring qilish va muqobil resurslardan foydalanish orqali.
  • R: Mablag'ni samarali ishlatish maktab rivojiga xizmat qiladi.
  • T: Har chorakda natijalarni tahlil qilish.

Mashq: KPI bo'yicha maqsad tuzish

Topshiriq:

Guruh bo'lib, quyidagi umumiy vazifalarni KPI asosida qayta yozing:

  • "Maktabning umumiy reytingini oshirish."
  • "O'qituvchilarni rivojlantirish."
  • "Darslarda intizomni yaxshilash."
  • "Maktabda sport faoliyatini kuchaytirish."

Vaqt: 15 daqiqa.

Natija: Har bir guruh o'z KPI maqsadini taqdim qiladi va boshqa guruhlar tomonidan tahlil qilinadi.

Yakuniy xulosa

KPI tizimi ta'lim tashkilotlarida:

  • Aniqlikni ta'minlaydi,
  • Natijalarni o'lchashga yordam beradi,
  • Xodimlar motivatsiyasini oshiradi,
  • Strategik qarorlar qabul qilishda asosiy vosita bo'lib xizmat qiladi.

KPI — samarali boshqaruv va yuqori natijalarning kaliti!