Adolat va izchillik
Misol:
Faol va turli xarakterdagi bolalar o'qiydigan sinfdagi o'qituvchi, masalan:
Tinib-tinchimas Madina tez-tez shovqin soladi.
Bosiq Matvey hech qachon gapga aralashmaydi.
Bu bolalarga "sevimli o'quvchilar" yo'qligini ko'rsatadi va qoidalarga hamda o'qituvchiga nisbatan hurmatni shakllantiradi.
Hurmatli munosabat
Qadr-qimmatni kamsituvchi jazo yoki masxara qilish chuqur hissiy iz qoldirishi mumkin. Shuning uchun hatto intizom buzilganda ham pedagog hurmat bilan muomala qiladi.
Misol:
O'quvchi xo'rsinib, sekin deydi: "Men buni boshqa qilishni xohlamayman..." O'qituvchi "Sen buni tugatishing shart!" deb qat'iy aytish o'rniga, xotirjamlik bilan javob beradi:
Bu e'tiborni "tashqi" xatti-harakatlardan ichki sabablarga o'tkazishga va aloqani tiklashga yordam beradi.
Qo'llab-quvvatlash va tushunish
Misol:
O'quvchi darsda tinmay qimirlab o'tiradi. O'qituvchi jahli chiqish o'rniga o'ylaydi:
KEYS-TAHLIL
Dastlab o'qituvchi tanbeh berib, ikki baho qo'yishini aymoqchi bo'ladi. Ammo keyin Ulug'bek guruhda ishlashni yoqtirmasligini va o'z fikrlarini hammaning oldida aytishga qiynalishini eslaydi. U dakki berish o'rniga Ulug'bekning holatini tushunishini aytadi va birga biron bit yechim topishni taklid etadi.