o‘quvchilarni xavfsiz, hurmatli va ishtirok etishga undaydigan dars muhiti. Bunday muhitda o‘quvchi xato qilishdan qo‘rqmaydi, o‘zini ahamiyatli va qo‘llab-quvvatlangan his qiladi.
Ichki motivatsiya
+
o‘quvchining bilim olishga bo‘lgan ichki ishtiyoqi, tashqi mukofot yoki jazodan tashqari sabablar bilan o‘rganishga intilishi.
Hissiy ehtiyojlar
+
o‘quvchining o‘rganish jarayonida o‘zini xavfsiz, qadrlangan, tushunilgan va qo‘llab-quvvatlangan his qilishga bo‘lgan ehtiyoji.
Mulohaza (Feedback)
+
o‘quvchining harakatlari yoki natijalariga beriladigan javob. Ijobiy va qo‘llab-quvvatlovchi mulohaza motivatsiyani oshiradi va ishonchni mustahkamlaydi.
Hissiy moslashuv
+
o‘qituvchining sinfning hissiy holatini aniqlash va shunga mos ravishda dars strategiyasini o‘zgartirish qobiliyati.
Hissiy rahbarlik
+
o‘qituvchining sinfdagi hissiy muhitni boshqarish, o‘quvchilarga ishonchli va qo‘llab-quvvatlovchi atmosfera yaratish qobiliyati.
Affektiv pedagogika
+
hissiyotlarning o‘qitish va o‘rganishdagi rolini hisobga oluvchi ta’lim yondashuvi.
Hissiyotlar filtri
+
hissiyotlar o‘quvchining e’tiborini va o‘rganish samaradorligini belgilovchi omil. Masalan, xavotir o‘rganishga to‘sqinlik qiladi, ijobiy kayfiyat esa uni yengillashtiradi.